Vragen over Mijn ZorgDirect

Ken je Mijn ZorgDirect al? Met Mijn ZorgDirect kun je zelf online je zorgverzekering beheren. Hieronder vind je de meest gestelde vragen over Mijn ZorgDirect. Staat jouw vraag er niet tussen? Stel je vraag dan via het online contactformulier. Of bel 088 687 74 74. Onze klantenservice helpt je graag verder.

 

Mijn ZorgDirect is 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar. Mocht er onverhoopt een storing zijn, of zijn we bezig met onderhoudswerkzaamheden dan lees je dit op onze website.

Onze klantenservice helpt je graag verder. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08.00 tot 19.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 13.00 uur via 0900 1428.

Nee, er is helaas geen handleiding beschikbaar. Maar online bieden wij je veel hulp. Kom je er toch niet uit? Onze klantenservice helpt je graag verder. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08.00 tot 19.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 13.00 uur op 088 - 687 74 74 .

Nee hoor, Mijn ZorgDirect is gratis.

In de gebruikersvoorwaarden (pdf) staat beschreven welke regels er gelden voor het gebruik van Mijn ZorgDirect. Alleen wanneer je deze geaccepteerd hebt, kun je gebruik maken van jouw persoonlijke, beveiligde omgeving.

Je logt in met je DigiD. Heb je nog geen DigiD, dan kun je deze aanvragen via www.digid.nl/aanvragen.

Nee, dat hoeft niet. Als je verzekerd bent bij ZorgDirect en je hebt een DigiD, dan kun je direct inloggen in Mijn ZorgDirect.

Heb je nog geen DigiD? Vraag deze dan aan via www.digid.nl/aanvragen.

Nee, in een aantal gevallen kun je geen gebruik maken van Mijn ZorgDirect:

  • Je hebt geen DigiD. Voor inloggen heb je een DigiD nodig. Heb je nog geen DigiD? Vraag deze dan aan via www.digid.nl/aanvragen
  • Je hebt of geen zorgverzekering van ZorgDirect of je hebt deze meer dan een jaar geleden beëindigd. Je houdt toegang tot Mijn ZorgDirect gedurende één jaar nadat jouw laatste basisverzekering of aanvullende verzekering is geëindigd.
  • Misschien sta je in onze administratie aangemerkt als iemand die behoort tot een kwetsbare groep. Om privacy redenen is het dan niet mogelijk om gebruik te maken van Mijn ZorgDirect. Voor meer informatie hierover kun je contact opnemen met onze klantenservice via 0900 1428.

Als je een verouderd computersysteem hebt, kun je Mijn ZorgDirect niet gebruiken. Op de website van het Ministerie van Binnenlandse zaken en Koninkrijksrelaties kun je controleren of jouw computer geschikt is om beveiligde (overheids)websites te bezoeken. Controleer je computer.

Is het probleem hiermee niet opgelost of heb je andere problemen met inloggen? Bekijk dan de veelgestelde vragen van DIGID of neem contact op met onze Klantenservice via 0900 1428. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08.00 tot 19.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 13.00 uur.