Jouw gegevens éxtra goed beveiligd in Mijn ZorgDirect

In Mijn ZorgDirect staan gevoelige gegevens, zoals declaraties van medische behandelingen, maar ook persoonsgegevens. Omdat wij de bescherming van deze gegevens belangrijk vinden hebben we gekozen voor een extra beveiliging bij het inloggen: een sms-controle. Inloggen met een gebruikersnaam, wachtwoord én een sms-code ter controle is nog veiliger dan inloggen met alleen een gebruikersnaam en wachtwoord.

Wat betekent dit?

Vanaf nu heb je naast je DigiD-inloggegevens ook altijd een sms-code nodig bij het inloggen op Mijn ZorgDirect. Je gebruikt deze code op ieder apparaat waarmee je inlogt (computer, tablet, mobiele telefoon).

Wat moet je doen om in te kunnen loggen?

Is je telefoonnummer (vast of mobiel) al bekend bij DigiD? Activeer dan de extra controle via sms. Dit kan door in te loggen bij DigiD en de onderstaande procedure te doorlopen.

Je vraagt de sms-controle aan in Mijn DigiD. Kies bij de inloggegevens voor 'Extra sms-controle aanvragen'.

  • Ga naar de website van DigiD en log in op Mijn DigiD.
  • Kies 'extra sms-controle aanvragen' en vul je mobiele of vaste telefoonnummer in.
  • Je krijgt een sms ter controle en per post een brief met een activeringscode.
  • Activeer de sms-functie door de stappen in de brief te volgen.
  • Log in bij DigiD en vul de sms-code in. Je bent ingelogd!

Tip! Informeer je gezinsleden

Ook zij moeten de sms-controle aanvragen om straks zelf in te kunnen loggen.

Geen mobiel?

Wij adviseren om per DigiD-account één mobiel nummer te koppelen voor de sms-controle. Als je zelf geen mobiele telefoon hebt, kun je gesproken sms-controle aanvragen via je vaste of mobiele nummer. Je krijgt dan de gesproken sms op dat nummer.

Veelgestelde vragen

Deze vragen krijgen wij vaak.