Geen acceptgirokaart meer: wat nu?

In de loop van oktober 2016 versturen wij geen acceptgirokaarten meer. Wij streven altijd naar kostenbesparing, betaalgemak voor onze klanten en een efficiënte bedrijfsvoering. Vooruitlopend op de afschaffing van de acceptgiro door de Nederlandsche Bank in 2019, hebben wij daarom besloten om het afschaffen van de acceptgirokaart dit jaar al door te voeren.

In plaats daarvan ontvang je van ons een factuur, die je op een van de volgende manieren kunt betalen:
 

  • Automatisch
    Wel zo gemakkelijk: betalen via automatische incasso. Via Mijn ZorgDirect kun je ons machtigen om de bedragen automatisch van je IBAN af te schrijven.

    Ook als je ons hebt gemachtigd om de bedragen automatisch af te schrijven, kun je nog een factuur per post krijgen. Bijvoorbeeld als het bedrag dat je moet betalen (eigen risico/eigen bijdrage) hoger is dan €150,-. In dat geval sturen wij je een factuur zodat je niet wordt verrast door een hoge afschrijving.

    Je kunt na het ontvangen nog steeds een betalingsregeling met ons treffen.

 

  • Internetbankieren
    Natuurlijk kun je gewoon gebruik maken van internetbankieren om het bedrag over te maken.

 

  • Overschrijfformulier
    Heb je (tijdelijk) geen toegang tot internet? Dan kun je een overschrijfformulier van je bank gebruiken om onze factuur te betalen. Je moet deze dan wel even bij de bank bestellen.