Klacht melden

Natuurlijk doen wij er alles aan om jou zo goed mogelijk van dienst te zijn. Ben je desondanks een keer niet tevreden? Dan kun je jouw klacht bij ons melden. Binnen 3 werkdagen krijg je een persoonlijke reactie van ons. 

Wij behandelen jouw klacht zo snel mogelijk. Je krijgt in ieder geval binnen 6 weken een antwoord op jouw klacht.

Hoe kan ik een klacht melden?

  • Online via het klachtenformulier
     
  • Per post naar:

    ZorgDirect
    t.a.v. Klachtencommissie
    Antwoordnummer 30
    7400 VB Deventer

Komen we er samen niet uit?

Dan kun je kiezen uit drie opties:

 

  • Je legt de klacht voor aan de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ). Binnen de SKGZ werken de Ombudsman Zorgverzekeringen en de Geschillencommissie Zorgverzekeringen. De Ombudsman Zorgverzekeringen heeft een bemiddelende rol. De Geschillencommissie Zorgverzekeringen brengt een bindend advies uit.


Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen
Postbus 291
3700 AG Zeist
Telefoon: 088 900 6 900
Website: www.skgz.nl
Email: info@skgz.nl
 

  • Je legt je klacht voor aan de burgerlijk rechter.

  • Als je de klacht liever online afhandelt, kun je er voor kiezen om het ODR-platform te gebruiken. Op deze website kiezen wij samen een neutrale derde partij die optreedt als bemiddelaar.


Let op: klachten over formulieren meld je niet bij het SKGZ, maar bij de Nederlandse Zorgautoriteit. De Nederlandse Zorgautoriteit kan een bindend advies geven.


Nederlandse Zorgautoriteit

t.a.v. de Informatielijn/het Meldpunt

Postbus 3017

3502 GA Utrecht

Klacht over een bestuurlijke boete

Wanneer je in Nederland woont of werkt, dan ben je in de meeste gevallen verplicht een Nederlandse zorgverzekering af te sluiten. Meld je je te laat aan voor een zorgverzekering? Het CAK kan je dan een bestuurlijke boete opleggen. Ben je het niet eens met de boete, dan kun je een bezwaarschrift indienen bij het CAK.Op de website van het CAK vind je meer informatie.

 

Klacht over een zorgverlener

Probeer altijd eerst zelf de klacht op te lossen met je zorgverlener. Je vindt de klachtenregeling op de website van je zorgverlener.

 

Misschien kunnen wij je helpen

Bijvoorbeeld door contact op te nemen met je zorgverlener of het doorsturen van jouw klacht naar de zorgaanbieder. Wil je hier gebruik van maken? Vul dan de toestemmingsverklaring in.