Wacht niet tot januari, start nu met fitness en meer beweging. Onze beste tips!

Wacht niet tot januari om te gaan bewegen.

Waarom wachten tot januari? De beste motivatietips op rij om je te overtuigen:

 

  1. Rond de feestdagen heb je meer vrije tijd, waardoor je gemakkelijker iets nieuws kunt proberen.
  2. Je kunt samen met een familielid, vriend of vriendin aan de slag. Hij of zij is waarschijnlijk ook meer vrij. Profiteer van de gratis sportdagen en proeflessen die landelijk worden aangeboden!
  3. Door nu al meer te bewegen, kom je alvast in de gezonde flow voor het nieuwe jaar.
  4. Wil je starten met fitness? Wees de meute voor! In januari wordt het druk in de sportschool. Begin alvast, zodat je in januari precies weet wat je moet doen en minder last hebt van de drukte.
  5. Ben je vrij? Ga lekker overdag trainen. Alle aandacht van de instructeur, zeker in december.
  6. Mensen die meer bewegen, maken over het algemeen gezondere keuzes. Ook verbrand je meer energie; in januari pas jij jouw broeken nog!

En hier nog een aantal tips om de feestdagen goed door te komen:

 

  • Maak een lange wandeling tijdens Kerst met je familie, partner of hond. Misschien even voetballen met je kinderen. Ga naar buiten!
  • Probeer zo normaal mogelijk te eten tijdens de 'normale' decemberdagen. Je hebt genoeg kerstborrels en andere leuke dingen waarop je een lekker hapje en drankje kunt nemen.
  • Je bent snel geneigd om fruit en groenten over te slaan, maar probeer ze in je voedingspatroon te houden. Dat je daarnaast een stukje chocolade eet, is dan niet zo erg.
  • Voel je niet schuldig! Dit is de tijd van het jaar om te genieten van je familie en vrienden en daar hoort nou eenmaal iets lekkers bij. Maar probeer schranspartijen wel te voorkomen.

Fijne feestdagen!