Vijf voedingstips voor drukke dagen


Heb je een drukke week voor de boeg? Dan kun je wel een portie energie gebruiken! Zwicht daarom niet voor de snelle hap, maar ervaar het effect van een gezonde maaltijd. Je bent dan namelijk beter in staat om een hectische periode succesvol te doorstaan.

 

Hier zijn vijf tips, van ons voor jou.

 

  1. Houd pauze, neem de tijd om te eten én te ontspannen. Vertraag de hersenactiviteit een aantal keer per dag om je energie te boosten. Eten achter de laptop klinkt verleidelijk, maar het trekt je wilskrachtbatterij sneller leeg.
  2. Zorg ervoor dat je de lunch hebt voorbereid, zodat je niet onverwacht toch wat ongezonds gaat halen.
  3. Matig met koffie, maximaal vier kopjes op een dag. Cafeïnehoudende dranken kunnen je een opgejaagd gevoel geven. Daarbij is cafeïne niet zomaar uit je bloed verdwenen. Probeer na 16.00 uur geen koffie meer te drinken om de kwaliteit van je slaap te verbeteren.
  4. Matig met suiker. Probeer je energieniveau gelijkmatig te houden; leef niet van suikerpiek naar energiedip. Door minder suiker te consumeren ben je minder uitgeput aan het einde van de dag.
  5. Direct effect: neem altijd een flesje water mee. Heb je last van een energiedip en heb je trek in iets zoets? Drink dan wat water. Je zult merken dat dit je óók snel energie geeft, zonder dat je tien minuten later opnieuw een dip krijgt.