Ik sport, dus ik beweeg genoeg. Toch?

Ik sport, dus ik beweeg genoeg. Toch?

Als je sport (en je hebt een kantoorbaan) voel jij je waarschijnlijk niet direct aangesproken om gedurende de dag ook nog eens extra te bewegen. Toch is het voor sporters juist heel goed om te doen! Zitten zorgt voor meer druk op de onderrug. Spieren in het algemeen nemen in kracht af doordat ze minder intensief gebruikt worden. De kans op blessures neemt daardoor toe!

 

Ook helpen de 10.000 stappen bij herstel en spierpijn. Sport je met het doel om gewicht te verliezen? Dan ga je als een speer!

 

Daarnaast zorgt beweging voor ontspanning. Heb je een lange stressvolle dag gehad op het werk? Ga dan eerst even bewegen! Stap je gelijk na een drukke dag in de auto op weg naar de sportclub? Dan kan het zijn dat je je nog steeds gestrest voelt als je aan de training begint. Tot slot hebben stress en drukte ook invloed op je sportprestaties. Door gedurende de dag extra te bewegen heb je aan het einde van de dag meer zin en energie om (intensiever) te sporten.

Beste tips:

Fiets of loop naar de sportclub/sportvereniging.

Probeer tijdens je hersteldagen of bij spierpijn meer dan 30 minuten te bewegen voor nog beter spierherstel.

Zorg dat je uitgerust bent voordat je gaat trainen. Matige beweging helpt je te onthaasten.

 

Succes!